کندوی عسل غیاثکلا

کندوی عسل غیاثکلا

اگر فکر تو با ما یار باشد *** در این کندو عسل بسیار باشد
کندوی عسل غیاثکلا

کندوی عسل غیاثکلا

اگر فکر تو با ما یار باشد *** در این کندو عسل بسیار باشد

پیش نوشتار

بنام خداوند جان آفرین ***** حکیم سخن در زبان آفرین

نظر به اینکه بسیاری از اهالی روستای غیاثکلا اعم از ( محصلین ، دانشجویان ، تحصیلکردگان علوم حوزوی و دانشگاهی ، کارمندان ، کارگران ، صاحبان مشاغل آزاد ) ساکن غیاثکلا نبوده و خارج از آن در شهرهای آمل ، بابل ، قائمشهر ، ساری ، گرگان ، تنکابن ، تهران ، قم ، مشهد ، اراک و ......... مشفول کار و یا تحصیل میباشند . بنابراین کمتر در روستا حضور داشته و کمتر امکان با هم بودن ، برایشان میسر میشود .

لیکن خوشبختانه وابستگی روحی و تعلّق‌خاطری که به روستا دارند سبب میشود تا سالانه در برهه‌های خاص از مناسبتها و تعطیلات رسمی ، به روستا مراجعت و دور هم جمع شوند و در این اجتماعات  و گردهمایی‌ها که اغلب در مسجد و یا اماکن مجاور آن تشکیل میشود ، نه تنها مشکلات و مسائل محل مورد تبادل نظر قرار میگیرد بلکه آرزوها و انتظارات ایده‌آلی نیز مطرح و پیگیری میشود .

یکی از این آرزوها که بیش وکم بازگو میشد ، ایجاد فضا و عرصه برای افزایش سطح مذاکرات و مباحثات و ارتباطات از راه دور ( یعنی ایجاد اجتماع و گردهم‌آیی مجازی ) بوده است و چون بهترین راه برای نیل به این مقصود ، بهره برداری از اینترنت و  " فضای سایبر " تشخیص داده شد لذا بدین منظور همزمان با شروع سال 1432 قمری در محرّم سال قبل وبلاگ دلنوشته‌های یک روستا  راه‌اندازی و چند ماه بعد با شروع سال 1390 شمسی در ایام نوروز وبلاگ دلنوشته‌های اهالی غیاثکلا و همچنین در آستانه بزرگداشت عید غدیر (بیست وسوم آبان 1390) ، حسب درخواست جوانان و فرهیختگان روستا وبلاگ دلنوشته‌های آزاد غیاثکلا  با شعار ( " هیچ آداب و ترتیبی مجوی - هرچه می‌خواهد دل تنگت بجوی ") ، راه‌اندازی گردید .  

همه‌ی این وبلاگها علاوه بر تامین و ارضاء علائق درونی نسبت به زادگاه و موطن پدری ، میتواند زمینه‌ای جهت رشد و اعتلای فرهنگ بومی و ملی و دینی ما نیز باشد .

بدین‌ترتیب عده‌ای از اهالی غیاثکلا که برخوردار از امکانات اینترنت بودند ، به جمع نویسندگان وبلاگ دلنوشته‌های آزاد پیوستند ، تا با استفاده بهینه از این فضاهای مجازی در مسیر اعتلای فرهنگ و ایمان ، فعالیت نمایند . از آنجا که اینجانب بعنوان یکی از نویسندگان آن وبلاگ ، در آن نگارش می‌نمودم ، این وبلاگ را با نام کندوی عسل غیاثکلا ایجاد ، و نوشته‌های ارائه شده در آن وبلاگ را همزمان دراینجا نیز کپی نموده تا بعنوان سابقه وآرشیو مورداستفاده واقع شود .